Thursday, March 26, 2015

Sayang Kak Ngah,.. Sayang sangat


Jauh | Hani & Zue 

Setiap kali aku dengar lagu ni aku akan teringat kawan aku, Anis,..
Ya Allah sungguh besar dugaanmu sayang.
Lillahi.
Bergenang air mata aku.
Aku seperti mau terbang terus & mau berada disisi hang.
Lillahi.
Sebaik aku dengar khabar, tangan aku gatal sangat nak pi text laki yang hanya suami pada gelaran. Tapi perangai macam tikus menyorok bila bab tanggungjawab seorang suami.
Sungguh aku rasa jiwa aku meracau nak marah kat laki ni.
Memikirkan keadaan hang yang belum 100% sihat sempurna, 
Aku sedih sangat dengan perangai bodoh depa ni.
Apapon Kak Ngah, PLEASE PLEASE PLEASE BE STRONG!
Seperti selalu aku ingatkan kat hang,..
KESIHATAN yang UTAMA,
Hang sihat semua benda kau boleh laksanakan / fight dengan baik.
Ingat, apapon mesti untuk kau dulu, pastu anak anak.
Jaga DIRI hang DULU.
Jangan pernah menyerah kalah akan perjuangan hak isteri & juga anak-anak.
Jika yang terbaik adalah berpisah, lepaskan segala.
Jika disimpan, luka nya sekian parah & tak mungkin boleh dibalut lagi.
Lepaskanlah.
Lepaskanlah segala jerih perih duka siksa.
Perkara yang sakit pasti melemahkan.
Maka cari lah semangat & sentiasa positive!
 Supaya hati kita cepat redha Qada' & Qadar Allah ini.
Siapalah lah kita menidakkan perkara yang telah berlaku.
Semoga yang baik kan muncul.
Insyaallah.
Janji Allah itu pasti Kak Ngah...
Allah menduga, sebab Allah sayang Kak Ngah!
SAYANG SANGAT!
Mudahan ujian ni mendekatkan kita yang pernah terleka akan tanggungjawab kita kepadaNya.
Allah memang sayang Kak Ngah.

No comments: