Friday, December 5, 2014

15-Minute Full-Body Workout

Am not a sport person or even a health freak. But as i grew older *sigh! am on my 30's already* am aware about getting fit. At least running or walking once a week! Seriously, it's hard for me to keep running all the way. Sebab aku pon bukan jenis yang suka berlari pon! Masa skolah, slalu je bagi alasan tak boleh lari. Memang aku rasa kaki aku ni berat gila bila berlari, bontot pon berat jugeeeek! Makanya aku berlari 2 minit pastu sambung berjalan 5 minit, sambung lagi berlari 2 minit. Ntah la aku rasa berlari tu 2 minit pon tak sampai!!!! :P Yang penting aku usaha la juga sepanjang 2km tu at least. 

Semalam, 1st time running kat kawasan rumah sejak pindah. Haaaa,.. aku rasa petang petang kejiranan aku ni tak berapa nk running. Depa biasa pepagi,. Kalau pagi aku keluar rumah pi kerja tu, banyak group juga la sepanjang jalan tu yang running/walking. Aku tak sempat nak running pepagi, dengan nak hantar anak lagi, and aku jenis masuk kerja awal. Kadang 830pg aku dah sampai ofis sebelum staff aku sampai. Breath taking view juga la kalau running area rumah aku ni, banyak greenies, atas bukit katanya! Kalau running lepas hujan, pergh,.. sesejuk macam dok Cameron! *aaah! itu poyo sajaaaa!* Sebenarnya sebelum aku pindah sini, biasa seminggu 2 kali pi running/walking kat Tasik Titiwangsa dengan member. Dapat la total 4km seminggu kan! Tapi ni sejak pindah & operation *sigh! ntah bila aku nak cerita pasai sakit aku aritu, soon lah ye!* aku stop sat. Tup tup nak masuk sebulan setengah tak berlari. Tu yang semalam aku gagahkan juga.



Sempat juga aku capturing view, nice kan?
Ni aku berlari lepas hujan berenti! Memang layan! Weather pon layan!

Malas sangat nak berlari kita buat cardio workout kat rumah. YouTube ade banyak video yang boleh je nak follow. Ni aku nak share Popsugar Fitness channel kat YouTube. Ade je workout yang amik masa 5 minit tapi berpeluh menitik tik tik! Dalam iPhone aku ni memang ade je folder fitness video, kira macam handy la nak bawa kemana mana. Biasanya aku akan buat yg 5 minutes / 10 minutes workout. Tu pon banyak mengelat. Masa training kat gym dengan trainer mampus tak boleh ngelat kan!?! Bila workout sendiri pepaham je lah,.. :P



15-Minute Full-Body Workout: Fast and Furious Calorie Burn! 
Enjoy burning the fat yawww!
And feel the muscle pain!!!! :P

No comments: